Forbes hat einen sehr guten Artikel zu Daily Deals 2.0 – Why Media Companies Will Win. Was ich schon seit zwei Jahren als den einzig logischen Schritt für Groupon und Co. beschreibe, hat Forbes.com ebenfalls erkannt und sieht Lokalzeitungen inzwischen als DEN potentiell erfolgreichsten Partner für eine neue Form von Community getriebenen Angeboten:
Publishers and media companies are in the catbird seat in the next wave of daily deals and group buying for several reasons. For decades, newspapers, magazines and broadcast outlets have built powerful brands that deliver the day’s local, national and international news, while at the same time serving up local ads and online offers that deliver valuable discounts to consumers in the context of meaningful content. Many publishers are creating great content for consumers – and looking for ways to monetize it better. Deals are a powerful monetization program that local publishers can offer to benefit the bottom line.
Ich habe ebenfalls schon oft auf die Notwendigkeit hingewiesen, dass Lokale Medienhäuser sich als Technologie-Anbieter für den lokalen Einzelhandel positionieren müssen, um die langjährig aufgebauten Partnerschaften und Kontakte auch online kapitalisieren zu können:
Here is how it works: a publisher, instead of charging a strict 40% of a deal sold, could offer either a flat fee or cost per thousand impressions. This would include a full-page listing on the publication Website, an ad unit and e-mail outreach to the publisher’s subscribers. To add to the allure for merchants, the media company might take a smaller percentage (5-10%) for the deal sold. This way, the publisher is pricing impressions and branding differently from buyers and aligning the pricing model to generate value for the merchant.
Gerade aus den Kontakten, die einige Lokalblogs mit den Branchenbuchansätzen aufbauen, ließen sich spannende lokale Groupon-Modelle entwickeln, bei denen der Händler nicht für jedes eingestellte Angebot bluten muss. Die Chance liegt in der lokalen Community.
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